Érdekességek

Töréstesztek Magyarországon

Az ütközés vagy elütés a másodperc tört része alatt következik be, és többnyire még az sem tudja pontosan mi és hogyan zajlott le, aki szemtanúja vagy résztvevője volt az eseménynek.
Magyarországon végrehajtott elütési és ütközési kísérleteink célja kettős volt: a szakemberek számára nyújtott támogatás mellett a közlekedés résztvevőit, az utca emberét akartuk meggyőzni arról, érdemes mindent elkövetnie a balesetek elkerüléséért. Ön is megérti, miért tartjuk ezt fontosnak, ha megnézi videóinkat.
Ütközés motorkerékpárral autónak
Adatok:
  • sebesség: 40 km/óra
  • ütközési szög: 45 fok
  • ütközési irány: szemből
A motorosok által ütközéskor elszenvedett sérülések súlyossága jelentős mértékben múlik azon, hogy visel-e védőfelszerelést – bukósisak, motoros ruházat, protektorok, csizma és kesztyű – a járművezető és utasa.
Gyermek kerékpáros elütése autóval
Adatok:
  • sebesség: 30 km/óra
  • ütközés jellege: fékezés közben
  • ütközési irány: hátulról
A kerékpárosok védtelen közlekedőpartnerek; már kicsinek tűnő elütési sebesség esetén is súlyos sérüléseket szenvedhetnek. Ezért nem elég betartani a városban engedélyezett sebességhatárt, különösen figyelni kell a biciklistákra, ugyanis még vészfékezéssel sem védhető ki az ütközés, ha későn vesszük észre az álló vagy lassan haladó kerékpárost.
Gyalogos elütése autóval
Adatok:
  • sebesség: 40 km/óra
  • ütközési jellege: fékezés közben
  • ütközési irány: szemből
Elütése során kétszer kerül veszélybe a gyalogos testi épsége: először mikor az autóra zuhan, másodszor pedig mikor az elütéstől magatehetetlenül az útra esik. Érdemes többször megnézni a különböző kameraállásokból készült felvételeket, különösen a lassítottat, mert azon látható mi is történik pontosan gázoláskor.
Ütközés betonfalnak gyerekülés tesztelésére
Adatok:
  • sebesség: 50 km/óra
  • ütközés jellege: fél átfedéssel
  • ütközési irány: szemből
A gyerekülés mit sem ér, ha nincs biztonsági övvel rögzítve benne a gyermek. Az ülésmagasítók és gyerekülések egykori bevezetésekor is az volt a cél, hogy a kocsi felnőttekre szabott övvezetésének megfelelő pozícióban legyen a gyerek.