Böngészője elavult

A rendszer már nem támogatja az Internet Explorer böngészőt. A jobb böngészési élmény érdekében váltson másik böngészőre.

Hanomag 1932

97 éves a DEKRA

A DEKRA története

DEKRA Prüfstelle

A DEKRA története a gépjárműfelügyelettel kezdődik: A Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V. (Német Gépjármű-felügyeleti Egyesület) 1925-ben alakult Berlinben. A DEKRA azóta is biztonságról gondoskodik. Kezdetben a figyelem a műszaki biztonságra összpontosult - elsősorban az autóiparban. Mára a legnagyobb tőzsdén nem jegyzett szakértői szervezetként a DEKRA kiterjesztette tevékenységét a mindennapi több aspektusára: az utakra, a munkahelyekre, az otthonokra. Az analóg funkcionális biztonság mellett a hálózatba kapcsolt világban a DEKRA 5 kontinensen is elkötelezett a digitális biztonság iránt. Ez is bizonyítéka annak, hogy a biztonságnak nincsenek határai. Tudjon meg többet a DEKRA történetéről és az elmúlt évek legfontosabb mérföldköveiről az interaktív idővonalon.

Történetünk

1925–1929
1924-ben Hugo Stinnes iparos kidolgozza a gépjárművek önkéntes műszaki ellenőrző szolgálatának koncepcióját. Az elképzelés 1925. június 30-án valósul meg a Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein (Német Gépjármű-felügyeleti Egyesület) megalapításával Berlinben. Az egyesület célja, hogy tagjait - például a szállítmányozókat - a gépjárművekkel kapcsolatos minden szükséges információval támogassa. Stinnes már nem láthatja elképzelésének megvalósulását - 1924 áprilisában meghal. A DEKRA első szolgáltatásai közé tartoznak a műszaki vizsgálatok és a tagok számára biztosított tanácsadás. Az első értékbecslések bíróságok és biztosítótársaságok számára is ebben a korai szakaszban készülnek.

1930–1935
1930-ban a DEKRA már 79 vizsgálóközpontot és 52 értékbecslő központot működtet a járművek becsült értékének meghatározására. Miután 1933-ban a nemzetiszocialisták hatalomra kerülnek, a DEKRA Dr. Kurt Möhring vezetésével tudatosan semleges irányvonalat követ a nemzetiszocialista állammal és a náci párttal szemben.

1936–1938
1937-től a DEKRA nem tudja tovább fenntartani semleges irányvonalát a nemzetiszocialista rendszerrel szemben, és kénytelen az államilag ellenőrzött "Reichsverkehrsgruppe Kraftfahrgewerbe" (Reichsverkehrsgruppe Kraftfahrgewerbe) szakmai szövetségen belül szerveződni. 1938-ban a közúti közlekedési engedélyezési szabályzatban bevezetik a 29. cikkelyt: A forgalmi hivatalok behívhatják a járműveket vizsgálatra - különösen a háborús alkalmasságuk tekintetében.

1939–1945
A második világháborúban a DEKRA mérnökeinek többségét besorozzák a Wehrmachtba (Német Fegyveres Erők). 1942-től kezdve a megrendelések súlypontja a járművizsgálatról a kár- és időbecslésre helyeződik át.

1946–1953
A második világháború után 1946-ban a DEKRA egykori mérnökei folytatják a vállalat munkáját. Stuttgart lesz a központ új székhelye. A gépjárművek ellenőrzésének 1951-es bevezetése után a DEKRA "egyéb szervként" (olyan intézmény, amely maga nem közigazgatási értelemben vett hatóság, de jogilag felhatalmazott arra, hogy szerepet vállaljon a törvények végrehajtásában és a közszolgáltatások nyújtásában) való elismerésre törekszik. Ezt az elismerést 1953-ban kapja meg. Négy évvel később a DEKRA elnyeri a "kiterjesztett elismerést", ami felmenti a DEKRA tagjait a hatóságilag elismert szakértő által végzett ellenőrzés alól. A DEKRA ellenőrző szervezetként való elismerésével 1961 óta a DEKRA szakértői is hivatalosan elismert szakértők.

1954–1959
1954-ben a DEKRA kezdeményezi a "munkakört a nagy flottatulajdonosok számára" a flották nagyobb biztonsága és hatékonysága érdekében. Ugyanebben az évben kezdi meg munkáját a DEKRA baleseti értékelő osztálya. A szakértők a járművek értékbecslése és értékelése terén végzett hosszú távú munkából származó szakértelemre építhetnek. 1956-ban a DEKRA stuttgarti központja saját igazgatási épületet kap a Heinrich-Baumann-Straße 1-3-ban. Egy évvel később, 60 alkalmazottal a DEKRA forgalma meghaladja az egymilliós határt..

1960–1964
1960-ban lép hatályba a közúti közlekedési engedélyezési szabályzat 29. szakaszának átdolgozott változata: Bevezetik a rendszámtáblára helyezendő hatósági vizsgálati matricát. A DEKRA-tagok a matricát közvetlenül a DEKRA-tól kapják. A DEKRA ellenőrző szervezetként való elismerésével 1961-től a DEKRA szakértői is hivatalosan elismert szakértőként dolgoznak, és a DEKRA-nál végzett járműfővizsgálatok bárki számára nyitva állnak. 1964-ben a DEKRA-nál üzembe helyezik az első informatikai rendszert, egy IBM 421-es gépet.

1965–1969
1965-ben megalakul a sajtó- és reklámosztály, és egy évvel később megjelenik az "oho" című munkavállalói magazin első száma. A DEKRA járművezető-támogatás 1967-től kínál továbbképzést a hivatásos járművezetők számára. 1968-ban először készítenek baleseti értékelést informatikai eszközökkel. Ugyanebben az évben a DEKRA árbevétele 355 alkalmazottal eléri a 12 milliót.

1970–1975
1973-tól kezdődően az ATV című magazin. Auto, Technik, Verkehr" (autó, technika, közlekedés) tájékoztatja a DEKRA-tagokat. Ugyanebben az évben létrehozzák a hivatásos járművezetők munkaköri leírását, és a DEKRA megkezdi a járművezetők képzését. 1974-ben Wartban létrehozzák a DEKRA Akademie-t, mint képzési központot az egyre növekvő számú és körű képzési és szakmai továbbképzési tevékenységekhez. A DEKRA stuttgarti központja is folyamatosan növekszik: 1975-ben Stuttgart-Vaihingenben, a Schulze-Delitzsch-Straße-ban megkezdődik egy új központi igazgatási épület építése.

1976–1979
1978-ban megalakul a balesetkutatási osztály. A szakértők munkája a baleseti értékelésekre épül, és magában foglalja a közlekedési balesetek értékelésére és a töréstesztek elvégzésére szolgáló adatbázist. 1978-ban a BMW-vel kötött megállapodás lehetővé teszi, hogy a DEKRA mérnökei közvetlenül az autógyártó szerződéses műhelyeiben végezzenek járművizsgálatokat. A vállalat saját vizsgálóközpont-hálózatát is tovább bővítik: A DEKRA 1979-ben 51 vizsgálóközpontot működtet a Német Szövetségi Köztársaság egész területén.

1980–1985
1980-ban a DEKRA akkreditált "készülékbiztonsági ellenőrző központ" lesz. A járművizsgálatok mellett a legfontosabb munkaterület az értékbecslés. 1981-ben a DEKRA taglétszáma rekordmagasságot ér el, meghaladja az 59 000 tagot. 1984-ben a DEKRA 10.000 partnerműhelyben kínál vizsgálati és értékelési szolgáltatásokat. 1985 óta a DEKRA szakértői a játszóterek biztonságát is ellenőrzik.

1986–1989
1988-tól a DEKRA France SAS révén a DEKRA először kínál járművizsgálatot szomszédos európai országban. 1989-ben a DEKRA bekapcsolódik a Német Túraautó Bajnokságba, és a DEKRA műszaki ellenőrei már a kezdetektől fogva gondoskodnak a járművek biztonságáról. Ugyanebben az évben az Eurotruck jövőtanulmányként olyan technikai lehetőségeket mutat be, mint a távolságérzékelők, és a DEKRA nagyköveteként járja be Európát. 1989-ben a DEKRA 3000 alkalmazottal és 62 kirendeltséggel 441 millió márka éves forgalmat bonyolít le, és nagy szolgáltató vállalattá növi ki magát. Még a kelet-német kormány alatt a DEKRA-t bízzák meg a Kraftfahrzeugtechnische Amt (gépjármű-közlekedési hatóság - KTA) szolgáltatásainak ellátásával, beleértve a járművizsgálatokat és a vezetői engedélyek vizsgáit.

1990–1994
1990-ben az újonnan alapított DEKRA AG átveszi a DEKRA e.V. operatív tevékenységét. 27 új DEKRA kirendeltség jön létre az új német tartományokban. Egy évvel később a DEKRA ETS kibővíti a DEKRA portfólióját a minőségirányítással, a műszaki biztonsággal, az anyagvizsgálattal és az építőiparral. A neumünsteri baleseti központ új lehetőségeket kínál a DEKRA kutatásai számára a közúti biztonság területén. 1993-ban a DEKRA szponzorálja Michael Schumachert, és a DEKRA logója minden médiában megjelenik. Ugyanebben az évben a DEKRA Umwelt különböző környezetvédelmi szolgáltatásokat indít, mint például a légszennyezés mérése vagy a munkavédelmi tanácsadás, és részt vesz a csehországi járműfelügyelet privatizálásában. Egy évvel később ez a részvétel további DEKRA-beruházásokkal egészül ki Európa-szerte, Lengyelországban és Oroszországban. 1994-ben a Csoport árbevétele meghaladja az egymilliárd márkát. Az értékesítés fő mozgatórugói a járművizsgálatok, értékbecslések és a képzési szolgáltatások.

1995–1999
1996 óta a DEKRA szolgáltatásai közé tartozik a termékek és minőségirányítási rendszerek tanúsítása. 1997 óta a DEKRA jelen van Olaszországban és Magyarországon. 1998-ban az addig Európa-szerte önállóan működő kárrendező cégek a DEKRA kárrendezési hálózatának részeként egyesülnek. Az 1990-es évek végére a DEKRA társaságok az EU legtöbb országában jelen vannak - járművizsgálatokkal, valamint értékbecslésekkel, kárrendezéssel és minőségbiztosítással. A DEKRA a FairCar autópiaccal az internet jövőbeli piacán is tevékenykedik.

2000–2004
A DEKRA Arbeit 2000 óta dolgozik azon, hogy a vállalatok és a munkavállalók megtalálják egymást. A DEKRA Industrial egy évvel később jön létre. 2003-ban a DEKRA megnyitja Technológiai Központját a lausitz-i EuroSpeedway-en egy korszerű mérő- és tesztlaboratóriummal. Ugyanebben az évben a DEKRA és a Német Labdarúgó Szövetség (DFB) megállapodást köt a Bundesliga játékvezetőinek szponzorálásáról. A DEKRA 2004 óta szponzorálja Nico Hülkenberg Forma-1-es autóversenyzőt.

2005–2009
A NORISKO 2005-ös felvásárlásával a DEKRA jelentősen bővíti ipari vizsgálati szolgáltatásait. A DEKRA-tagok számára készült magazinból "ATV. Auto, Technik, Verkehr" című lapból "trans aktuell" lesz. 2007 óta egy új DEKRA-pecsét egyesíti az összes meglévő DEKRA-minőségjelet, és azóta egy olyan átfogó minőségjelet képvisel, amellyel megkülönböztethetők azok a vállalatok és termékek, amelyek bizonyíthatóan megfelelnek aaz adott szabványoknak, például a biztonság, a minőség és a fenntarthatóság tekintetében. 2009-ben a DEKRA felvásárolja a brazil Volchi értékelési specialistát. A DEKRA felvásárolja a hollandiai székhelyű KEMA Quality-t is, amely a termékvizsgálatok és tanúsítások globális szereplője.

2010–2014
2010-ben a DEKRA AG felveszi a "Societas Europaea" (SE) jogi formát, amelyet az európai részvénytársaságok kapnak. Egy évvel később a DEKRA megnyitja ázsiai központját Sanghajban. 2013-ban a DEKRA nemzetközivé bővíti járművizsgálati tevékenységét, és részesedést szerez az új-zélandi piacvezető Vehicle Testing New Zealand (VTNZ) vállalatban. Dél-Afrikában a DEKRA a Raysonics, a roncsolásmentes anyagvizsgálat piacvezető vállalatának megvásárlásával erősíti ipari üzletági kínálatát. 2014-ben a DEKRA a hollandiai székhelyű Plurel B.V. megvásárlásával bővíti szolgáltatásait a vasúti ágazat számára.

2015
2015-ben a DEKRA a 90. évfordulóját ünnepli, és a következő tíz éves jövőképe szerint a biztonságos világ globális partnerévé válik az élet három területén, "az úton, a munkahelyen és otthon". A tajvani (Tajpej) QuieTek Corporation átvételével a DEKRA 2015-ben bővíti portfólióját, és megerősíti pozícióját az elektronikus termékek és alkatrészek tesztelési szolgáltatásainak területén. A felvásárlással a DEKRA kiegészíti a vezeték nélküli kommunikáció és az elektromágneses kompatibilitás (EMC) területén nyújtott vizsgálati szolgáltatásainak körét. Mindkettő kulcsfontosságú kompetencia az Ipar 4.0 és az Autóipar 4.0 jövőbeli trendjei szempontjából.

2016–2017
A DEKRA 2016-ban megnyitja az első járművizsgáló állomást Portugáliában, Lisszabon vonzáskörzetében. Egy évvel később Hsinchuban (Tajvan) új laboratóriumot helyeznek üzembe az autóipari alkatrészek és komponensek vizsgálatára. A DEKRA 2017-ben aláírja a Lausitzring vásárlási szerződését. A klettwitzi DEKRA Technológiai Központtal együtt ott egy innovációs központot hoznak létre a jövő mobilitásának tesztelésére.

2018–2019
2018-ban megalakul a DEKRA Digital GmbH, amelynek célja olyan adatvezérelt üzleti modellek kidolgozása, amelyek a digitális technológiák mindennapi életben való alkalmazásával növelik a biztonságot. Sanghajban a DEKRA laboratóriumot nyit a kémiai reakciókból eredő veszélyek ellenőrzésére, a málagai DEKRA tesztlaboratórium pedig engedélyt kap arra, hogy tanúsítási szolgáltatásokat nyújtson az intelligens otthonok és az épületautomatizálás területén. 2019 elején a DEKRA szakértői szervezet átszervezi tevékenységét: A globális szolgáltatási palettát nyolc szolgáltatási divízióba és nyolc régióba csoportosítja. 2019-ben a DEKRA belép a járművizsgálati piacra Kínában és Chilében. Ugyanebben az évben a DEKRA akkreditációt kap az autóipari mérőeszközök kalibrálására szolgáló laboratóriumként a járműipari ágazatban. Az Argus Cyber Securityvel való együttműködéssel a DEKRA megerősíti pozícióját ebben a biztonságkritikus ágazatban. Ezzel egyidejűleg a DEKRA a kétkerekű e-mobilitás maximális biztonsága iránti elkötelezettségét azzal erősíti, hogy a stuttgarti fő telephelyen új vizsgáló laboratóriumot nyit az elektromágneses összeférhetőség (EMC) vizsgálatára. A laboratóriumban az e-kerékpár akkumulátorok tesztelésére szolgáló berendezések találhatók.

DEKRA Hauptverwaltung 2020

Az 1925. június 30-án Berlinben "Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein" (Német Gépjármű-felügyeleti Egyesület) néven alapított vállalatot a mindennapi életben hamarosan egyszerűen csak "DEKRA"-ként emlegetik, és az ezzel a betűszó válik az első logo meghatározó elemévé. A logó a háromszögben elrendezett betűktől kezdve az iránymutató úton át a mai márkajelig fejlődik. Bár kezdetben a forma és a szín is változott, a logó fontos megkülönböztető jelzés volt az autóipari ellenőrző szolgáltatótól a világ egyik vezető szakértői szervezetévé válás útján. A növekvő nemzetköziesedés miatt világszerte egységes, brand stratégiát alkalmaznak; ez a logóval együtt hozzájárul az erős márkához.

Még a keletnémet kormányzat alatt a DEKRA-t bízzák meg a Kraftfahrzeugtechnische Amt (gépjármű-közlekedési hatóság) KTA szolgáltatásainak ellátásával. A KTA alkalmazottait a DEKRA veszi át, és minden új kirendeltséget egy nyugatnémet kirendeltség támogat.

Az újraegyesítést követően egy éven belül országszerte biztosítani kell a járműfelügyeletet, és egy éven belül le kell cserélni az összes gépjármű keletnémet rendszámtábláját. A DEKRA ezt a feladatot többek között a mobil ellenőrző sávoknak köszönhetően tudja teljesíteni. Már 1991 októberében az új német államokban az egymilliomodik ellenőrző matricát a DEKRA adja ki Drezdában.

2003-ban a DEKRA megnyitja a klettwitzi technológiai központot (előtérben). A legmodernebb mérő- és tesztlaboratórium a DEKRA által 2017-ben megvásárolt Lausitzringgel közösen egy innovációs központot hoz létre a jövő mobilitásának tesztelésére.

A DEKRA Arbeit GmbH 2000 januárja óta támogatja a munkavállalókat és a munkaadókat a modern munkaügyi és HR-megoldások széles skálájával. A DEKRA Arbeit eredeti alapkoncepcióját a 20. század végén dolgozták ki: A DEKRA Csoport megfelelő módot keresett a munkaerőpiacra belépő vagy oda visszatérő munkavállalók támogatására. A szándék az volt, hogy a konszern leányvállalata, a DEKRA Akademie GmbH által nyújtott képzési és szakmai továbbképzési tevékenységek résztvevőinek is hatékony karrierugródeszkát kínáljanak ilyen módon.

Ezt az elképzelést 2000 januárjában három nemrégiben létrehozott németországi telephelyen kezdték el megvalósítani. 2004-re a DEKRA Personaldienste GmbH megalapítását követte a portfólió HR-tanácsadással való bővítése, és amikor Horvátországban megnyílt az első nemzetközi telephely, a DEKRA Arbeit is nemzetközi csoporttá vált. A DEKRA Event & Logistic Services GmbH 2007 óta bővíti portfólióját. 2016-ban a szolgáltatási portfóliót négy divízióra szervezték át: Personal Management, Solution Management, Event & Logistic Management és HR Management, amelyek mindegyikéhez számos alárendelt szolgáltatás tartozik.